Cum ar putea face România bani din BREXIT. Proiectul unei echipe din Cluj care oferă o soluţie neaşteptată tinerilor antreprenori din Anglia: mutarea în Transilvania

„Noi avem un plan“, aşa se numeşte proiectul unei echipe din Cluj care oferă o soluţie neaşteptată tinerilor antreprenori din Anglia: mutarea în Transilvania. Da, în acea Transilvanie pe care străinii o văd drept tărâmul lui Dracula şi a vampirilor. Site-ul creat de Adrian Docea şi dezvoltat de colegii săi să se numeşte transylvaniabeyond.com şi e deja vedetă peste hotare, în The Guardian şi Bussiness Insider.
„După ce am exportat creiere spre UK timp de 25 de ani, ar fi neaşteptat de frumos să luăm o parte din ele înapoi, împreună cu un implant de cultură antreprenorială britanică“, spune Adrian Docea, co-fondator şi director de creaţie la Heraldist & Wondermarks. Adică omul cu ideea. Cel care în weekend a creat un site care doar prin distribuiri pe Facebook a avut un impact colosal: 30.000 de vizitatori, peste 100 de emailuri în 48 de ore de la antreprenori şi tineri londonezi interesaţi să vină la Cluj şi să înceapă o companie aici. „Totul cu un simplu site construit în weekend şi 100 euro investiţi din buzunar în Facebook ads“, nota el pe Facebook. Gestul său simplu, bine gândit, arată şi cât de uşor pot fi puse lucrurile în mişcare.
Proiectul său se numeşte simplu „We have a plan“/„Avem un plan“ şi de când deschizi pagina transylvaniabeyond.com te izbeşte o mare gri, o Europă albastră şi o Anglie izolată în alb cu roşu.
Sus, în dreapta site-ului vezi scris, într-un stil prietenos: „Brexit. You never thought this could actually happen but here we are. So here’s the thing: if you don’t fancy the idea of being stuck on an island with Boris & Nigel for the rest of your life, we might have a plan“/„Brexit. Nu ai crezut niciodată că aşa ceva chiar s-ar putea întâmpla, dar iată-ne aici. Dacă nu-ţi surâde ideea de a rămâne blocat, pentru tot restul vieţii tale, pe o insulă împreună cu Boris & Nigel, s-ar putea să avem un plan“.
Iar după ce apeşi pe „află mai multe“ ţi se arată şi soluţia: mutarea în Transilvania. Şi tot citind afli de ce ai alege Transilvania drept noua ta casă:

„Ar fi bine să ştii că deja am convins cel puţin un cetăţean britanic să aprecieze Transilvania: Prinţul Charles. Transilvania este pur şi simplu incredibilă“.
Urmează apoi un şir lung de motive, cunoscute românilor:

  • Cele mai spectaculoase peisaje din Europa.
  • Cea mai bună viteză la internet din UE.
  • Cei mai mulţi specialişti IT din UE.
  • Majoritatea tinerilor români stăpânesc bine engleza.
  • Mediu potrivit pentru start-up-uri.
  • Curse aeriene care te leagă de marile oraşe europene.
  • Un sistem sanitar privat foarte bun.
  • Cele mai tari festivaluri din Europa.
  • Cele mai mari parcuri naturale din Europa.
  • Străzi surprinzător de sigure.
  • O foarte bună calitate a vieţii – mai bună decât cea din Londra, Paris, Barcelona, Praga şi Manchester.
  • Surprinzător de „puţini“ vampiri.
  • Mâncare delicioasă.
  • Transilvania este cea mai interesantă regiune de vizitat din lume, spun ghidurilor turistice.
  • Clujul, cel mai prietenos oraş din Europa.

La final vine şi concluzia: „De un singur lucru are nevoie Transilvania: de tine“, aşa se încheie şirul de argumente prezentate într-un stil prietenos, foarte familiar, convingător – fie doar pentru o vizită, cu multe fotografii ce-ţi fură ochii.

Rezultatele de până acum ale acestei campanii sunt: peste 74.000 de intrări pe site, 330 de share-uri pe Facebook, 21 de mailuri ale unor englezi interesaţi de o posibilă mutare a afacerilor lor la Cluj – din care 12 chiar vor să investească în Cluj.

sursa: ADEVARUL.net

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *