„Nu o să-ți vină să crezi” – Facebook s-a săturat de tine

Facebook a adus schimbări majore în propriul algoritm. Potrivit The Wall Street Journal, citat de Paginademedia.ro,  modificările au fost introduse începând de joi și afectează știrile cu titluri vagi sau care induc în eroare, titluri folosite exclusiv pentru „clickbait” (atragerea audienței cu orice preț).

În noua formulă, postările pe care cei de la Facebook le consideră de tip „clickbait” vor apărea mai rar în news feed-urile utilizatorilor și vor fi plasate mai jos.

Cei mai afectați publisheri vor fi cei care vor distribui două tipuri de titluri – cele care „ascund” informații și cele care „exagerează sau induc în eroare” utilizatorii – a spus Adam Mosseri, product manager pentru news feed la Facebook, într-un interviu.

El vine și cu exemple în acest sens: „Un bărbat stare în piscină cu un aligator – nu o să-ți vină să crezi ce s-a întâmplat în continuare”. Cel de-al doilea tip de tiltu ar putea să-i atragă pe cititori către o știre despre ținuta Selenei Gomez la premiile Emmy, pentru ca în text să se dezvăluie că, de fapt, nu a fost la eveniment.

Schimbările vor afecta titlurile linkurilor către alte articole, însă nu și clipurile video, mai menționează sursa citată.

Facebook a luat această decizie ca urmare a unui studiu pe care l-a realizat și în care utilizatorii s-au plâns în legătură cu acest tip de postări.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *