Călătorii MATDAN, obligaţi să meargă cu “naşul” din cauza răzbunării unui inspector ISCTR

Mintea de pe urmă. Un inspector  de la ISCTR  a blocat tot sudul judeţului dintr-un „pix” prin suspendarea licenței de transport deţinută de firma MATDAN, fără să ia în calcul consecinţele. Inspectorul a pus deasupra datoriei de serviciu, o răzbunare mai veche și a lăsat călătorii fără niciun mijloc de transport, tocmai la orele-cheie. Deblocarea situaţiei nu poate fi făcută decât de Ministerului Transportului, prin depunerea în Parlament a unui articol de completare a legii. „Deştepţii” care au făcut actuala lege nu au luat în calcul şi apariţia situaţiilor speciale,… cee a suspendărilor.

După suspendare, parlamentarii au lăsat un vid legislativ.  Consiliul Judeţean stă şi aşteaptă o soluţie din partea Guvernului, un guvern care habar nu are de nimic.

Mama proştilor a rămas din nou gravidă la Vâlcea.

În data de 14 iulie, un inspector al ISCTR a suspendat licenţa firmei MATDAN, firmă de transport persoane care îşi desfăşura activitatea în sudul judeţului, pentru că unul dintre şoferii firmei nu a respectat orarul şi a plecat mai repede cu câteva minute din staţie.

Drept urmare, firma MATDAN a fost amendată cu 9.000 de lei şi a rămas şi fără licenţă pe o perioadă de 30 de zile, cel puţin, iar localnicii din trei judeţe riscă acum să-şi piardă locurile de muncă şi orele de curs din cauza programului de transport.

Chiar dacă la prima vedere afirmaţia pare forţată, firma cu pricina deţine orele principale de transport pe sudul judeţului Vâlcea. Astfel, o întârziere de 30 de minute, sau mai mult, până la următoarea cursă efectuată de o altă firmă de transport, aduce după sine o întârziere de o oră la cursuri sau la locul de muncă.

Inspectorul a declanşat, perfect conştient, un adevărat blocaj imposibil de rezolvat la nivel judeţean, deoarece actuala lege nu prevede soluţii pentru acest gen de probleme.

Răzbunări pe nervii călătorilor

Administratorul firmei de transport, Daniel Matei, a precizat că inspectorul ISCTR, Adrian Jidoveanu, a comis un abuz, deoarece OG 2 din 2016 prevede că primele două sancţiuni să fie aplicate şoferului şi doar la a treia, după informarea societăţii, să sancţioneze şi firma. Jidoveanu a trecut peste primele două etape din cauza unor conflicte personale mai vechi cu Dan Matei.

,,În data de 14 iulie am fost amendat cu 9.000 de lei de un inspector al ISCTR pe traseul Oteştii de Sus, la intrarea în Drăgăşani. Această amendă a fost dată abuziv, pentru că legea prevede că primele două sancţiuni să fie aplicate şoferului, pentru că el a comis greşeala, şi doar la a treia poate fi amendată firma, după informarea prealabilă a conducerii. Inspectorul Andrei Jidoveanu, pentru că despre el este vorba, a trecut direct la suspendarea licenţei din cauza unei răzbunări mai vechi. Soţia domnului Jidoveanu a fost operator de transport, eu eram administrator acolo şi de aici conflictul. Din punctul meu de vedere, inspectorul trebuie dat afară pentru comiterea unui abuz. Un întreg judeţ suferă în prezent din cauza unei răzbunări. Acum mă aflu la Ministerul Transportului în vederea suspendării deciziei până la reglementarea legală a situaţiei, deoarece ISCTR se află în subordinea lui. Îmi cer scuze călătorilor pentru disconfortul creat şi îi informez că toate informaţiile mizerabile aruncate de firma ANATARES în Ziarul de Vâlcea sunt nişte minciuni ordinare,” a declarat Daniel Matei.

Statul român de la Bucureşti versus statul român de la Vâlcea şi vidul legislativ

Vicepreşedintele CJ Vâlcea, juristul Adrian Buşu, a precizat că problema creată de inspectorul ISCTR poate fi rezolvată doar de Ministerul Transportului şi de Parlament, Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier Teleorman făcând parte din Districtul 6, firma  MATDAN fiind  înregistrată în județul Argeş.

„Ne confruntăm cu o situaţie specială. Tot sudul judeţului este blocat în acest moment din cauza suspendăriii licenţei firmei MATDAN. Consiliul Judeţean a încercat toate variantele posibile, s-au făcut adrese către Ministerul Transportului, dar ne lovim de un vid legislativ în zona de transport.

Situaţia nu poate fi deblocată decât printr-o Hotărâre de Guvern care să modifice, sau mai bine spus să compleze legislaţia actuală. În data de 3 februarie, când s-au făcut modificările pe legea transportului, nu s-a specificat ce se întâmplă în cazul aparţiei unor situaţii speciale, cum este cea de suspendare a licenţei. După suspendarea licenţei, legea nu mai prevede nimic…avem un vid. CJ nu poate rezolva problema, deoarece legea nu-i permite. Dacă intervenim peste deciziile ISCTR, putem fi acuzaţi de abuz şi nu-şi asumă nimeni aşa ceva, putem fi ridicaţi cu mascaţii. În această situaţie, trebuie făcută o derogare de către Ministerul Transportului. CJ stabileşte doar traseele operatorilor de transport şi în caz extrem, poate să stabilească curse speciale în anumite zone unde operatorii nu fac faţă. Nu avem alte prerogative. Putem spune că Statul român mare, de la Bucureşti, faultează statul român cel mic de la Vâlcea”, a precizat vicepreşedintele Adrian Buşu.

10 comentarii la „Călătorii MATDAN, obligaţi să meargă cu “naşul” din cauza răzbunării unui inspector ISCTR

  • 9 septembrie 2016 la 9:10
    Permalink

    V-a platit multi bani d-l Matei pentru asemenea execrabile articole? Toata lumea stie ca acest Matei este un infractor cercetat penal in momentele astea pentru evaziune fiscala precum si despre „cosciugele pe roti” ale lui. Hahaha sunte-ti jalnici

    Răspunde
    • 9 septembrie 2016 la 9:57
      Permalink

      Asa este.Acest Matei a incasat multi bani dar cu ajutorul celor de la Consiliul Judetean Valcea pentru ca ei au dat licenta de transport, stiau situatia celor de la MatDan si nu au luat nici o masura.Ar fi bine luni cand incepe scoala toti elevi sa se duca la Consiliul Judetean sa le asigure ei transportul.D-na de la Consiliul Judetean nici macar nu este de gasit la telefon.

      Răspunde
  • 9 septembrie 2016 la 13:38
    Permalink

    Este intentionat aceste abzuri Trenul in mintea bogatasilor trebuie sa dispara ,pe ici pe colo doar mocantele au licenta Hoti din transporturi rutiere vor totul sau morti pe asfsalt nu conteaza ciine moare Microbuzele trebuie sa circule DACA nu suparati seful si nui cine stie cine este parlamentari pot muri Romani cat incape in cimitir Eu parlamentaru trebuie sa ciircul al licenta Colegul meu mia cerut mitasi nu aveti ce face de morti numi pasa de CFR nici gand Sunt politician democrat.

    Răspunde
  • 9 septembrie 2016 la 17:56
    Permalink

    adrian busu ar face bine sa nu mai planga de mila hotului de la MatDan si sa mearga la Ministerul Transporturilor sa bage inapoi trenurile pe care le-au scos ori le-au pus la ore nepotrivite pentru ca hoti ca cei de la MatDan sa faca bani. Un articol jegos scris de cineva supus firmei de transport suspendate. De ce oare? Banii vorbesc!

    Răspunde
  • 9 septembrie 2016 la 18:41
    Permalink

    minte cu nerusinare matdan. face mai multe curse decat are in grafic. s-a constatat cu biletele vandute. legea trebuie respectata de catre toata lumea fie ca este buna sau rea. imaginea matdan pe unde face transport nu este dintre cele mai bune. felicitari inspectorului pt curaj

    Răspunde
  • 9 septembrie 2016 la 19:17
    Permalink

    Acest articol consider ca este scris in nestiinta de cauza, am fost elev si faceam naveta cu aceasta firma zi de zi , si pot sa va spun ca au niste conditii foarte precare, pe timp de vara lumea se sufoca de caldura in microbuze iar pe timp de iarna ingheata de frig, cand ploua intra apa in microbuze mai rau decat afara pot sa spun , iar de persoanele care sunt in picioare nu mai zic nimic , baga in ele pana ating aripile de roti, de vrei sa arunci un ac in microbuz nu ai unde.

    Răspunde
  • 10 septembrie 2016 la 16:42
    Permalink

    Păcat ca avem asa jurnaliști în tara! Țin sa va rog sa va interesați un pic vis a vis de oglinda 2 și de cui și când se aplica sancțiunile și totodată sa vedem care e cauza. E de vina un inspector care aplica o lege sau cel care a încălcat.o. matDan a plecat cu o ora mai devreme nu câteva minute deci cu totul alta ora alta cursa. Iar la ora la care trebuia a plecat și mașina titulara. Deci banii încasați pe cursele în plus cum sunt ? Fiscali nefiscale. O mare porcărie de articol !

    Răspunde
  • 11 septembrie 2016 la 7:48
    Permalink

    Dar de cursa Budesti-Rm Valcea nu a auzit nimeni ? Baga intr-un autobuz de 16 locuri 40 de perosane si politia se facea ca nu-i vede. Asa le trebuie,firma de rahat!

    Răspunde
  • 19 octombrie 2016 la 20:15
    Permalink

    acest matei un individ care insela statul roman , impreuna cu ciuca nicolae un analfabet cu 2 clase, si marele subofiter ISU Arges ANGHELESCU NICOLAE CARE ARE 2 SERVICI marele direct la SC MATDAN SERVICE SRL si la isu .Autoritatiile romane , MINISTERUL DE INTERNE NU SE SESIZEAZA E CHIOR , rablele de masini care au trecut cu spaga prin RAR , vrea sa circule
    retineriile abuzive de la soferiii care lucreaza zilnic cate 15 ore
    Domnilor Procurorii sesizativa si bagatii pe acesti nenorociti la puscarie pe viata
    ISCTR , conrtol impreuna cu spagarii de la RAR si politia rutiera.
    LA TREABA NU DURMITIII

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *