Sistemul de învățământ din mediul rural ar putea fi revigorat cu ajutorul campusurilor școlare

În cadrul emisiunii ”Aveți Cuvântul” de joi, 6 octombrie, de la Etalon TV, fostul inspector șef al ISJ Vâlcea, doctor conferențiar Remus Grigorescu, a declarat că sistemul național de învățămământ din mediul rural se află într-o situație foarte proastă, ca întreg sistemul, de altfel.

Remus Grigorescu a venit cu o soluție pentru îmbunătățirea sistemului de învățământ din mediul rural, dar tot el a mai spus că ceea ce propune nu va putea fi implementat, din cauza implicațiilor politice din sistem.
”Propun de ani de zile un sistem de tip campus școlar comunal. Lucrurile, teoretic, sunt simple. Patru-cinci unități administrativ – teritoriale se pun de acord cu bani și alte resurse materiale și crează un singur centru de învățământ. Aproape fiecare comună dispune de microbuze școlare care ar putea transporta copiii la un astfel de centru. Copiii din cele patru-cinci zone ar urma să învețe într-un singur loc, într-o școală adecvată din toate punctele de vedere. În acest moment, din păcate, sunt școli comunale sau sătești care funcționează cu un număr de cinci șase elevi, în clase comasate.
Acest centru școlar, ce va funcționa sub forma unui campus, are două avantaje majore. Un avantaj este faptul că se va crea un corp profesoral cu adevărat profesional și stabil în mediul rural, iar un alt avantaj este că dăm o șansă copiilor de la sat să învețe într-o școală profesionistă. Trebuie să scăpăm de situația actuală de a avea clase comasate. Nici profesorul nu poate lucra la capacitate maximă, nici elevul nu poate învăța corespunzător”, a declarat Remus Grigorescu.
Totuși, chiar dacă propunerea lui Remus Grigorescu ar fi viabilă, aceasta are șanse minime de a fi implementată.
Pentru ca o astfel de propunere să devină realitate, trebuie modificată Legea Națională a Educației, care oricum a suferit zeci de modificări, dar nici nu va trece de componenta politică. Niciun primar nu va fi de acord cu această propunere, deoarece ar trebui să renunțe la fondurile care vin odată cu școala, dar și o eventuală pierdere de capital electoral.

Legea educaţiei naţionale funcţionează prost

Sistemul național de învățământ este unul care funcționează prost, iar toate schimbările suferite de Legea Educației Naționale nu am făcut altceva decât să scadem calitatea produsului finit, adică elevul.
”Legea Educației Naționale este una prost făcută, care mai mult încurcă decât descurcă.
În acest moment, avem foarte multe probleme legate de sistemul de învățămant. După 26 de ani, am ajuns la concluzia că sistemul de învățământ de dinante de 1989 a fost cea mai bună variantă. Ceea ce a urmat după 1989 nu a fost decât o dovadă a faptului că nu s-a dorit o reformare adevărată a sistemului educațional, ci o încercare de a apăra interesele unor persoane.
Fiecare modificare a Legii Educației nu a făcut decât să îngroape sistemul de învățământ. De la aprobarea Legii Naționale a Educației din 2011 și până în prezent, s-au adus peste 60 de modificări. Proiectul de lege din 2011, de la faza inițială și până la faza finală, cea votată, a fost modificat de 18 ori”, a completat Remus Grigorescu.

Adi Stroescu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *