Judeţul Vâlcea, sabotat de propriii parlamentari

Consilierul local Remus Grigorescu îi acuză pe actualii parlamentari de Vâlcea de interese obscure. Fostul prefect susţine că aleşii şi-au trădat judeţul fără pic de jenă, altfel judeţul Vâlcea nu ar fi ajuns printre cele mai sărace judeţe din ţară.

“Aici sunt foarte vocali, acolo nu se obosesc să voteze. Aici sunt zmei în teritoriu, iar acolo sunt yesmani. Nu discută niciuna dintre problemele judeţului şi nu susţin niciuna din cauzele judeţului. Şi nici în acest mandat nu se va face ceva, nu se va schimba nimic. Dacă nu ne-ar fi impus UE să ne mişcăm într-o zonă sau alta, rămâneam cu mult în urmă. Am avut noroc că am intrat în UE.

Aurel Vladoiu a tot vorbit de acel proiect Vâlcea-Vâlcele, un proiect de cale ferată comunist, sau cum vreţi să-i spunem, care ar fi ajutat Vâlcea din punct de vedere economic mai mult decât ne-ar fi ajutat autostrada. Garantat vă spun asta. Când, proiectul  acesta al autostrăzii Sibiu-Piteşti, care trebuia susţinut şi de PSD şi de PNL, de toţi parlamentarii vâlceni, nu a fost susţinut de nimeni. Nimeni. Nu l-au votat, nu s-au zbătut pentru treaba asta, deşi UE ne-a recomandat să-l finalizăm. Știţi ce însemna proiectul acesta –  reducerea cheltuielilor de transport cu 25% pentru platforma chimică. Gândiţi-vă ce ar însemna să ai un produs în care ai o reducere a preţului de transport cu 25%, cât de competent ar fi devenit pe piaţă. Şi nu s-a întâmplat nimic. Dacă acest proiect ar fi fost viabil pe piaţă, ce consecinţe ar fi avut în relaţia cu Piteştiul, cu fabrica de automobile. Nimeni nu s-a luptat pentru el, iar explicaţia este simplă: interese de natură obscură care au făcut ca această cale ferată să nu fie făcută. Am ajuns în situaţia, ca să vedeţi cum se joacă piaţa, ca tirurile de pe Valea Oltului să sufoce practic circulaţia în zonă. Sunt ţări care în perioada de vară impun transportatorilor transportul pe calea ferată. Maşinile sunt urcate în trenuri şi tranzitează ţara. În România nu ai să vezi aşa ceva. Când eram prefect, am propus aşa ceva măcar pe perioada weekend-ului şi am avut nişte scandaluri cumplite. Avem o grămadă de structuri care ne-ar putea ajuta şi nu se întâmplă nimic. SUA nu au fost construite pe austrăzi, SUA, aşa cum le vedem astăzi, au fost construite pe calea ferată. Şi noi am ignorat cu bună ştiinţă şi într-o ignoranţă totală  un astfel de proiect şi s-a terminat. Dacă am fi continuat acel proiect cu gara mutată la Goranu, situaţia ar fi stat altfel.

După Revoluţie, s-a venit cu argumentul că nu se poate face pentru că…  gara este un obiectiv istoric. Ironia e că acum nu mai avem gară, pentru că acea clădire era un obiectiv istoric. Dar ce mai contează, multe dintre proiectele de acum trebuie finalizate, chiar dacă nu mai sunt utile. Dacă în 2010 aş fi avut şansa să ajung la Primărie, aş fi renunţat la un sfert dintre proiectele demarate în prezent”, a subliniat consilierul local Remus Grigorescu, directorul Bibliotecii Judeţene Vâlcea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *