Primăria Râmnicului finalizează proiectul “Reabilitare pod peste râul Olt”

Unitatea Administrativ Teritorială Municipiul Râmnicu Vâlcea finalizează proiectul Reabilitare pod peste râul Olt”, finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional, Axa prioritară 1 – ”Sprijinirea dezvoltării durabile a oraşelor-poli urbani de creştere”, Domeniul major de intervenţie 1.1 – ”Planuri integrate de dezvoltare urbană”.

Proiectul s-a subscris Planului Integrat de Dezvoltare Urbană a Municipiului Râmnicu Vâlcea, fiind unul dintre proiectele individuale care au făcut parte din acest plan şi care au acoperit componenta de reabilitare a infrastructurii urbane a conceptului de dezvoltare urbană integrată susţinut de Axa 1 din POR.

În data de 30.05.2013 a fost semnat Contractul de Finanţare aferent proiectului, între Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Organismul Intermediar Agenţia pentru Dezvoltare Regională Sud – Vest Oltenia şi Unitatea Administrativ-Teritorială Municipiul Râmnicu Vâlcea. Proiectul s-a finalizat cu o valoare totală de 12.837.631,48 lei cu T.V.A., iar valoarea finanțării nerambursabile a fost de 10.857.710,61 lei cu T.V.A. Perioada de implementare a proiectului a fost de 41 de luni, începând cu data de 30 mai 2013.

Obiectivul general al proiectului: prin scopul propus, proiectul de faţă a contribuit la dezvoltarea urbană integrată a Municipiului Râmnicu Vâlcea ca pol de dezvoltare urbană. Proiectul a avut ca obiectiv specific reabilitarea podului existent peste râul Olt prin intervenţii la elementele de construcţie, pentru îmbunătăţirea calităţii infrastructurii de transport urbane şi desfăşurarea traficului rutier în condiţii de siguranţă.

 

Lucrările au constat în:

  • executarea unei plăci de suprabetonare pe podul principal şi pe viaductele de acces, cu refacerea completă a grinzilor de parapet;
  • repararea zonelor degradate ale tablierului, grinzilor şi consolei de trotuar;
  • precomprimarea adiţională a podului principal;
  • executarea hidroizolaţiei podului principal şi a viaductelor de acces, inclusiv calea pe pod;
  • înlocuirea dispozitivelor de acoperire a rosturilor de dilataţie cu dispozitive moderne, durabile, etanşe, amplasate numai pe culee, înlocuirea gurilor de scurgere;
  • refacerea cu mortare specialea treptelor și a podestelor din beton armat și a scărilor de acces pe pod și placarea acestora cu materiale antiderapante;
  • repararea culeelor şi pilelor podului principal şi a viaductelor de acces.

  De asemenea, s-au realizat marcarea şi semnalizarea rutieră specifică.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *