Drumul Naţional 7D, reabilitat la Paştele cailor

Ţara Loviştei, cea mai vitregită zonă a judeţului, are zero şanse să vadă asfaltat aşa – zisul drum naţional  DN7D, cel puţin nu de către CNADNR. Ministerul Transporturilor, principalul vinovat, a cerut autorităţilor judeţene declasificarea lui în drum judeţean pentru realizarea lucrărilor pe banii judeţului sau pe  bani europeni, prin proiecte.

Săptămâna aceasta, drumul a fost din nou obiectul unor discuţii aprinse între consilierii judeţeni ai  PSD şi PNL.

Liberalii militau pentru declasificarea lui în drum judeţean, conducerea CJ susţinea varianta menţinerii lui ca drum naţional pentru a fi refăcut din banii Ministerului Transporturilor care nu a turnat o găleată de asfalt pe zona respectivă.

Preşedintele CJ Vâlcea, Constantin Rădulescu, a precizat că nu este de acord cu declasificarea lui deoarece trebuie făcut pe banii CNADNR.

“DN7 d trebuie refăcut pe banii CNADNR pentru că nu ştim dacă vom obţine finanţare europeană pentru lucrări. Ştim cu toţii cum se obţin astfel de finanţări.”

Consilierul liberal Victor Stănculescu a precizat că declasificarea lui reprezintă la ora actuală singura soluţie viabilă, în condiţiile în care Ministerul Transporturilor nu a făcut nimic timp de 10 ani.

“Dacă nu-l declasificaţi să-l treceţi la drumuri judeţene şi să-l faceţi pe fonduri europene, pentru că, după cum ştiţi, acel drum ar costa 10 milioane de euro, nu va fi asfaltat niciodată.”, a precizat Stănculescu.

Cu puţin timp în urmă, preşedintele PNL Vâlcea, Cristian Buican, făcea un apel public către  reprezentanţii Consiliului Judeţean Vâlcea în vederea acceptării acestei variante  –  declasificarea lui din  DN în DJ şi introducerea prioritară pe lista proiectelor privind infrastructura de transport (drumuri judeţene) pe care CJ doreşte să le finanţeze din fonduri europene în perioada 2014-2020.

„2007-2008 a fost singura perioadă în care o mică parte din acest drum a fost asfaltată, şi asta datorită lui Ludovic Orban, ministrul transporturilor de la acea vreme. În ultimii 10 ani, organismele centrale care gestionează domeniul transporturilor din România au dovedit că nu sunt în stare să modernizeze DN 7D. Anul trecut, când Victor Ponta spunea la inaugurarea modernizării unui drum naţional de pământ, pe undeva prin Moldova, că nu este de acceptat să mai avem astfel de DN-uri, i-am atras atenţia că mai există şi DN 7D, tot drum de pământ şi tot naţional. Ca răspuns, de atunci şi până acum nu s-a făcut nimic. Cred că toţi factorii administrativi şi politici judeţeni s-au săturat să facă demersuri. În aceste condiţii, singura soluţie viabilă pentru modernizarea lui este declasificarea şi trecerea în patrimoniul judeţean. Pe Programul Operaţional Regional 2014-2020 am putea să îl modernizăm şi să demonstrăm că se poate. Am înţeles că această variantă de lucru o susţin atât primarii din Ţara Loviştei, cât şi Ministerul Transporturilor şi CNADNR, singurii care încă se mai gândesc fiind decidenţii administrativi judeţeni. Sper să înţeleagă că singura soluţie este aceasta.

Dacă nu vor binevoi să facă demersurile necesare în acest sens, înseamnă că o să condamne locuitorii Ţării Loviştei la încă 6 ani de subdezvoltare.”, spunea preşedintele PNL Vâlcea,  deputatul Cristian Buican.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *