Direcţia de Sănătate Publică, atentat la sănătatea vâlcenilor

DSP și Apavil îşi bat joc de vâlceni. Din cauza unei avarii, societatea Apavil a distribuit timp de trei zile o apă improprie consumului, inspectorii DSP au legitimat acţiunea printr-un comunicat al societăţii în care se afirmă că …“apa a fost analizată şi nu înregistrează modificări de calitate”… chiar dacă are culoarea păcurei.

Conducerea Apavil susţine că “sursa, lacul Brădişor, nu înregistrează modificări de calitate, iar Staţia Valea lui Stan din Brezoi funcţionează în parametrii tehnologici, apa furnizată de APAVIL SA se încadrează în parametrii Legii 458/2002R”, dar îşi sfătuieşte abonaţii să folosească alte rezerve de apă dacă ţin la sănătatea lor:

“În vederea reducerii riscurilor pentru sănătate datorate consumului de apă recomandăm utilizarea apei din reţea ca agent termic şi pentru satisfacerea nevoilor menajere.”

Inspectorii DSP ar trebui să explice cum şi-au dat avizul pentru acest “fenomen paranormal”  prin care “apa potabilă  din Vâlcea nu a suferit modificări de calitate… dar e periculoasă pentru consum?

Cine răspunde pentru acest atentat la sănătatea populaţiei şi dacă conducerea Apavil a luat măsuri împotriva celor care au comis greşeala. Dacă a fost o greşeală sau un mod de recuperare a unor datorii, aşa cum se discută în spaţiul public.

Le reamintim celor de la DSP că instituţia a fost înfiinţată în scopul protejării populaţiei, nu a firmelor private sau de stat care încearcă să obţină profit prin toate mijloacele posibile.

Nu este prima dată când DSP răspunde comenzilor politice lansate de Primăria Râmnicului sau de Consiliul Judeţean în vederea ascunderii unor interese sau a gafelor comise de personalul angajat pe pile fără pic de experienţă în domeniu.

 

Comunicat Apavil

„Urmărea avariei majore la conducta de apă DN 1200 mm remediată în data de 14.01.2017 comunicăm tuturor consumatorilor din Municipiul Rm. Vâlcea, Bujoreni, Dăeşti, Călimăneşti, Brezoi că astăzi 16.01.2017, împreună cu Direcţia de Sănătate Publică Vâlcea s-au recoltat şi analizat probe de apă. De asemenea s-au verificat Staţiile de potabilizare din Brezoi-Valea lui Stan şi din Rm. Vâlcea-Nord constatându-se că sursa, lacul Brădişor, nu înregistrează modificări de calitate, iar Staţia Valea lui Stan din Brezoi funcţionează în parametrii tehnologici iar apa furnizată de APAVIL SA se încadrează în parametrii Legii 458/2002R. Apa din sistemul de distribuţie din Rm. Vâlcea prezintă culoarea modificată, parametrii de turbiditate şi culoare înregistrând valori peste concentraţia maximă admisă conform legislaţiei amintite mai sus. Rugăm toţi abonaţii afectaţi să-şi asigure în continuare o rezervă minimă de apă pentru consum şi uz casnic pe perioada menţionată. În vederea reducerii riscurilor pentru sănătate datorate consumului de apă recomandăm utilizarea apei din reţea ca agent termic şi pentru satisfacerea nevoilor menajere. Ne cerem din nou scuze pentru acest inconvenient şi vă asigurăm că în această perioadă echipele de intervenţie ale APAVIL SA fac în continuare eforturi susţinute pentru remedierea situaţiei neplăcute în cel mai scurt timp posibil şi dispun de stocuri de substanţe adjuvante tratării apei din sistemul de distribuţie în vederea aplicării tuturor măsurilor tehnice pentru încadrarea în parametrii de calitate prevăzuţi de Legea 458/2002R.

Întrucât apa este tulbure la robinetele consumatorilor şi în această seară, revenim cu recomandarea către utilizatori ca aceştia să lase să curgă cantitatea de apă necesară eliminării apei cu impurităţi, cheltuielile ocazionate de cantitatea de apă eliminată fiind suportate de către APAVIL SA pentru toţi clienţii cu care aceasta are încheiat contract.

Vom reveni cu un anunţ privind calitatea apei din reţea la momentul în care aceasta se va încadra în toţi parametrii de potabilitate prevăzuţi de Legea 458/2002R şi va putea fi utilizată ca apă potabilă. Vă mulţumim pentru înţelegere!”

Un comentariu la „Direcţia de Sănătate Publică, atentat la sănătatea vâlcenilor

  • 17 ianuarie 2017 la 11:04
    Permalink

    O societate bolnava , un oras sufocat de clientela politica .
    Angajatii din institutiile de stat sunt in mare majoritate angajati pe criterii politice.
    Solutia este ca toate posturile din sistemul bugetar sa fie supuse unor examene anuale la care sa poata participa oricine. Posturile sa se ocupe in functie de cunostinte si experienta nu IN FUNCTIE DE PILE SAU DIN CE PARTID FACI PARTE.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *