Timbrul de mediu a fost înlocuit cu o taxă de înmatriculare și un impozit anual. Cine are mașină veche va plăti mai mulți bani

Reprezentanții producătorilor și importatorilor de automobile din România au afirmat,ieri, într-o conferință de presă, că susțin introducerea unui sistem cumulativ de taxe, ca alternativă la eliminarea Timbrului de mediu, sistem care să cuprindă atât taxarea la înmatricularea unui autovehicul, cât și un impozit aplicat diferențiat pentru mașinile noi și cele rulate, informează jurnaliștii de la Agerpres.

„Există deja de ceva vreme pe agenda APIA o inițiativă care presupune, în egală măsură, legiferarea intrării în țară a vehiculelor și, de asemenea, a posesiei. Asta înseamnă o taxare la înmatriculare și, în același timp, un impozit care să catalizeze interesul consumatorului pentru mașinile mai noi, mai puțin poluante. Asta este propunerea pe care o veți regăsi în mai toate statele din Europa, unde parcul auto național are niște indicatori civilizați. Propunerea cuprinde, practic, un impozit mai mic pentru mașinile noi și un impozit mai mare pentru mașinile vechi. APIA recomandă, deci, nu de acum, ci de câțiva ani, folosirea unui sistem cumulativ de taxe care să legifereze în egală măsură intrarea vehiculelor în țară și, totodată, posesia lor’, a declarat Cristian Milea, membru în Consiliul director al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA).

La rândul său, președintele APIA, Ernest Popovici, a menționat că piața auto din România ar putea consemna o scădere a vânzărilor de mașini noi, ca urmare a dispariției Timbrului de mediu.

‘(…) eliminarea Timbrului de mediu, fără ca acesta să fie înlocuit de măsuri echivalente, putem considera că avem, la începutul anului 2017, o conjunctură nefavorabilă pe piața auto, ceea ce face ca acest an să fie unul de scădere, poate chiar consistentă, a vânzărilor de autoturisme. Un calcul estimativ arată că, odată cu dispariția Timbrului de mediu, vom avea un raport al vânzărilor ce 1 la 5, față de 1 la 3 (mașină nouă vândută vs mașini rulate vândute, n.r.)’, a explicat Popovici.

Taxa auto pentru autovehicule la prima înmatriculare a fost introdusă pentru prima dată la 1 ianuarie 2007, imediat după aderarea României la Uniunea Europeană. La acea vreme, taxa de primă înmatriculare se calcula în funcție de trei variabile: vechimea mașinii, tipul de catalizator (euro) și capacitatea cilindrică a mașinii.

4 comentarii la „Timbrul de mediu a fost înlocuit cu o taxă de înmatriculare și un impozit anual. Cine are mașină veche va plăti mai mulți bani

  • 30 ianuarie 2017 la 20:08
    Permalink

    Eu propun sa ne luam biciclete iar marfa sa o caram cu carutele cu cai ca pe vremuri , aaa am uitat de protectia animalelor. Voi credeti ca nu vrem masini noi? Ba vrem dar nu cu credite in franci elvetieni.

    Răspunde
  • 31 ianuarie 2017 la 5:19
    Permalink

    Dacă se va ajunge la acest lucru de a plăti impozit mai mare pe mașină să îmi restituie taxa de înmatriculare a mașinii Wolkswagen GOLF 4 pe care am achitat-o în anul 2008 ! Nu au nici un drept să se folosească de banii luați de la cetățeni cu japca ! Restituirea să se facă echitabil la valoarea din acest an 2017 și toți banii să fie returnați pe loc.

    Răspunde
  • 31 ianuarie 2017 la 12:06
    Permalink

    Lasati orice speranta, e tara lui japca voda, o sa traiasca statul si o sa moara poporul

    Răspunde
  • 31 ianuarie 2017 la 17:17
    Permalink

    Eu zic sa ne caram in p……m… de aici, ca astia isi vor bate joc de noi la infinit.

    Răspunde

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *