Abandonul şcolar, o problemă majoră pentru România

Abandonul şcolar este una din marile probleme cu care se confruntă Uniunea Europeană, în ultima perioadă. Chiar dacă abandonul şcolar este în continuă scădere, media la nivelul UE rămâne peste 10%.

Conform raportului Eurostat, citat de Agerpres, în 2016, România ocupă locul trei la abandon şcolar, cu 18,5%, fiind devansată doar de Malta (19,6%) şi Spania (19%) . La polul opus situându-se Croația (2,8%), Lituania (4,8%) și Slovenia (4,9%).

De asemenea, datele Eurostat arată că, în 2016, comparativ cu 2006, abandonul școlar a scăzut în toate statele membre pentru care există date disponibile, cu excepția Cehiei, României și Slovaciei, unde a crescut. În cazul României, abandonul școlar a urcat de la 17,9%, în 2006, la 18,5%, în 2016.

La nivelul Uniunii Europene, ponderea celor care au abandonat anticipat școala (vârsta 18-24 ani) a scăzut constant în ultimii ani, de la 17% în 2002, la 10,7% în 2016. Repartiția pe sexe arată că mai puține fete (9,2% în 2016) abandonează școala decât băieți (12,2%).

Ținta Europe 2020 este reducerea ratei abandonului școlar în UE sub pragul de 10% până în anul 2020. Un număr de 15 state membre îndeplinesc deja obiectivul național pe care și l-au propus pentru anul 2020 la acest indicator: Belgia, Danemarca, Irlanda, Grecia, Franța, Croația, Italia, Cipru, Letonia, Lituania, Luxemburg, Olanda, Austria, Slovenia și Finlanda.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *