Proiectul de modificare a ”legilor justiției” ar putea fi supus dezbaterii publice

Asociația Alianța pentru Combaterea Abuzurilor a câștigat în primă instanță, unul din procesele (acțiunea de ordonanță președințială) intentate Ministerului Justiției cu scopul de a-l obliga să supună consultării/dezbaterii publice, proiectul de modificare a ”legilor justiției”, (versiunea ”Tudorel Toader”).

Prin Decizia cu nr. 171/2017, pronunțată la data de 08.11.2017, în dosarul cu nr. 524/64/2017(http://portal.just.ro/64/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6400000000015265&id_inst=64), Curtea de Apel Brașov a admis în parte acțiunea de ordonanță președințială introdusă de Asociația Alianța pentru Combaterea Abuzurilor în contradictoriu cu Ministerul Justiției și, în consecință, a ”Obligat pârâtul Ministerul Justiţiei să nu trimită la Guvern proiectul de act normativ privind modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004, a Legii nr. 304/2004 şi a Legii nr. 317/2004, în forma prezentată în data de 23 august 2017 şi trimisă la Consiliul Superior al Magistraturii spre avizare prin adresa cu nr. 88929/30.08.2017, înainte de a supune acest proiect procedurilor de consultare/dezbatere publică prevăzute de art. 7 din Legea nr. 52/2003” (măsura luată de instanță fiind Provizorie până la soluţionarea litigiului asupra fondului. Executorie, fără somaţie şi fără trecerea unui termen.)

        Prin această Decizie (nedefinitivă dar executorie de drept fără somaţie şi fără trecerea unui termen.), Instanțele judecătorești confirmă, cel puțin în aparență, ceea ce am susținut permanent începând din data de 30 august 2017 și anume faptul că Ministerul Justiției și implicit Ministrul Tudorel Toader au încălcat Legea 52/2003, privind transparența decizională eludând obligația de a supune consultării/dezbaterii publice proiectul ”legilor justiției”.

         Decizia Curții de Apel Brașov este o primă lovitură prin care Justiția din România spulberă aura de somitate juridică pe care și-o arogase ad-hoc ministrul Toader, făcând paradă cu titlurile și funcțiile domniei sale, dând aproape săptămânal, lecții de drept CSM-ului, Parchetului General, Președintelui Înaltei Curți de Justiție și Casație, Președintelui României, magistraților sau societății civile și emițând comunicate sforăitoare despre ”loialitatea constituțională”, despre respectarea unor principii constutuționale solemne și sacrosante (evident, de către oricine altcineva, în afara domniei sale).

      Mai grav decât atât, Decizia Curții de Apel Brașov consacră ceea ce judecata de bun simț a oricărui cetățean a putut semnala și anume, vicierea originară a proiectului de modificare a legilor justiției, proiect care, dincolo de carențele de fond (criticate de toată lumea), se caracterizează printr-o lipsă absolută de legitimitate cauzată de excluderea totală a societății civile din procesul de consultare/dezbatere/elaborare.

(Reamintim că Asociația Alianța pentru Combaterea Abuzurilor  a dat în judecată Ministerul Justiției pentru a-l obliga să supună consultării/dezbaterii publice, controversatul proiect de modificare al legilor justiției, versiunea ”Tudorel Toader” (mai precis, proiectul de lege în forma trimisă la Consiliul Superior al Magistraturii spre avizar,e prin adresa Ministerului Justiției cu nr. 88929/2017 din 30.08.2017). Cele două cereri de chemare în judecată, respectiv acțiunea de fond și cererea de ordonanță președințială au fost introduse la Curtea de Apel Brașov, Secția de Contencios Administrativ și Fiscal, la data de 25 septembrie 2017, constituie obiectul dosarelor cu nr. 523/64/2017 și 524/64/2017 (http://portal.just.ro/64/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6400000000015264&id_inst=64 http://portal.just.ro/64/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=6400000000015265&id_inst=64 )

                    Demersul nostru juridic a fost determinat de conduita flagrant abuzivă a Ministrului Justiției care a refuzat fără nici un motiv să supună consultării/dezbaterii publice un proiect normativ conținând numeroase propuneri de o noutate absolută și cu un impact major asupra funcționării justiției, sub pretextul implicit și aberant că acest proiect ar fi fost supus unei ample consultări publice în octombrie 2016, pe vremea ministrului Raluca Prună, când respectivul proiect conținea cu totul alte propuneri avansate de Ministerul Justiției).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *