Care e nebunul?!!!

Într-o postare recentă pe facebook, patronul firmei de transport Antares, Dan Becşenescu se arată extrem de nemulţumit de faptul că nici Prefectura, nici Consiliul Judeţean, dar mai ales Poliţia Rutieră, nu i-au măsurile legale de stopare a „taximetriei la negru”.

„Cu ceva vreme în urmă am simţit un oarecare entuziasm atunci când a fost demarată o campanie împotriva transportatorilor clandestini, aceia care nu plătesc impozite Statului, aceia ale căror valori sunt diferite de cele ale cetăţenilor oneşti, aceia care sfidează bunul simţ şi principiile responsabilităţii faţă de societatea în care trăiesc.

Începusem să cred că lucrurile pot fi îndreptate, că initiativa Prefectului de Vâlcea de a descuraja pirateria în transporturi va da roade. M-am înselat amarnic”, declara Dan Becşenescu pe pagina personală facebook.

Patronul Antares acuză şi poliţia rutieră, în frunte cu şeful acesteia, Florian Ioniţă, că „doar mimează… legea”, iar dacă îi acuzi de acest fapt, devin răzbunători.

„Nu doar că m-am înselat, ci am avut îndrăzneala să afirm public, subliniind că îmi asum ceea ce spun, că oameni cu funcţii în Poliţie mimează că apară interesele Statului Român, a cărui haină o îmbracă tocmai pentru ca el, Statul, îi creditează cu încrederea de a-l proteja împotriva celor certaţi cu legea.

Iar asta m-a costat. Pentru a îmi arata cine sunt ei, politiştii, subordonaţii domnului Ioniţă, cu care nu trebuie să te pui pentru că ei sunt Legea, au năvălit să ne arate nouă, celor de la Antares, transportatorul legal, că de fapt noi suntem cei care încălcăm legea şi nu zecile, poate sutele, de transportatori clandestini care se perindă unul după altul, “invizibili”, ticsiţi cu clenţii racolaţi din staţii, pe sub nasul domniilor lor.

Şi ne-au pus la punct aplicându-ne două, şi nu una, amenzi în cuantumul maxim prevazut de lege, de 2 X 10,000 lei, la interval de câteva ore, pentru nelegiuirea de a transporta călători în picioare, de această dată plătitori de bilete şi implicit donatori de taxe, “abandonaţi” în staţie de “piraţi” probabil tocmai pentru că Poliţa să-şi poată face treaba “punându-ne la punct”.

Şi aici s-a încheiat acţiunea de combatere a pirateriei. Acum e din nou linişte, noi circulam din nou cu maşinile goale, “piraţii” îşi văd din nou liniştiţi de treaba lor sfidând legea, poliţiştii se felicită că au sancţionat “ilegaliştii”, autorităţile au punctat încă o acţiune eşuată, Statul pierde milioane de euro furaţi de evazioniştii din transporturi, iar noi ne întrebăm de ce nu simţim acea bunăstare mult visată.

Aş vrea să pot spune “România, te iubesc!” pentru că sunt român şi trăiesc în această ţară. Cum pot însă să îmi conving copiii, care studiază în străinatate, că e bine să se întoarcă acasă cândva? Cum să nu am acel puternic gust amar al dezamăgirii profunde, al nedreptăţii celor plătiţi din banii noştri şi care ne batjocoresc fără scrupule?”, concluziona Dan Becşenescu.

În urmă cu un an, şeful poliţei Rutiere, Florin Ioniţă, a fost acuzat de acelaşi lucru şi de patronul firmei MatDan, Dan Matei. Acesta l-a acuzat pe Ioniţă că este „un bandit, un mafiot, un şmecher“, care trăieşte „din şpaga luată de la taximetrişti“.

Atât fostul prefect Radu Renga, cât şi actualul prefect Florian Marin au promis c vor face ordine în ceea ce priveşte taximetria la negru, dar nici unul nu a reuşit să stopeze acest fenomen.

Este adevărat că niciuna din companiile de transport în comun care acţionează pe raza judeţului nu respectă în totalitate litera legii. Nici măcar compania administrată de Primăria Râmnicului, ETA SA. Însă, toate aceste companii sunt plătitoare de taxe şi impozite către statul român, pe când taximetriştii ilegali sunt plătitori doar de şpagă, dacă este să ne luăm după spusele celor doi patroni de companie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *