Ionuţ Lakotoş: „Nu uitaţi să zâmbiţi şi să faceţi mişcare, pentru a combate stresul”

Într-o postare recentă pe facebook, profesorul Ionuţ Lakotoş ne îndeamnă să zâmbim. Şi vine şi cu argumente care să ne convingă că zâmbetul combate, în primul rând, stresul. Cel care poate afecta sistemul imunitar și ne face mai vulnerabili la boală.

Iată îndemnul celui care este şi director adjunct al Şcolii Gimnaziale Mihăeşti, dar predă educaţie fizică şi la Pietrari:

„Nu uita să zâmbești. Zâmbește și fă mișcare în fiecare zi pentru a combate stresul!!!
Stresul ne poate afecta sistemul imunitar și ne face mai vulnerabili la boală. Studiile științifice confirmă acest lucru. Spre exemplu, datele obținute de Ohio State University din SUA sugerează faptul că persoanele stresate sunt mai predispuse la infecții și că rănile acestora se vindecă mult mai greu. Dar, pentru a scădea nivelul stresului din viața ta, fără a apela la medicamente eliberate cu rețetă, există multe lucruri pe care le poți face. Adoptă cât mai multe dintre sugestiile din lista de mai jos:
1. Ai grijă de tine. Asigură-te că dormi suficient, că adopți o dietă sănătoasă, că renunți la fumat și nu bei prea mult.
2. Discută. Impărtășește-ți sentimentele în mod regulat cu prietenii și membrii familiei. Și apoi asculta problemele lor. Studiile au arătat că petrecerea timpului în compania celorlalți poate prezenta beneficii pentru sănătate. Într-un studiu american, terapia de grup, efectuată cu scopul de a reduce suferința psihologică a pacienților cu melanom, se pare că a dus la creșterea nivelului limfocitelor T si a duratei supraviețuirii. Cei care au un astfel de suport au o probabilitate mai mare de a se îmbolnăvi față de oamenii a căror viață este plină de prieteni și rude.
Implică-te în cât mai multe grupuri cu interese asemănătoare. Schimbul de idei și împărtășirea experiențelor cu alții pot fi extrem de importante. Și ajutarea celorlalți reprezintă o modalitate excelentă de a te ajuta pe tine însuți. Voluntariatul poate reduce nivelul stresului și depresia și îi ajută pe oameni să renunțe la fumat și alcool.
3. Fă exerciții aerobice în mod regulat. Este mai ușor să faci asta daca îți găsești un exercițiu care îți place. S-a demonstrat că exercițiile ușoare, ca yoga sau Pilates, reduc stresul.
4. Bucură-te de munca pe care o faci. Dacă te trezești speriat că trebuie să mergi la muncă, caută o alta sursă de venit.
5. Învață când să spui „nu”. Viața dedicată în întregime altora este o cauză majoră de stres cronic.
6. Cultivă-ți optimismul. Caută ce e mai bun în oameni; așteaptă-te la lucruri bune.
7. Stabileste-ți limite. Găsește o metodă pentru a nu lăsa comportamentul dăunător al celor din jur să îți afecteze liniștea sufletească.
8. Organizează-ți viața. Dacă scapi de dezordine vei fi și mai energic și mai mulțumit.
9. Aloca un timp „pentru mine însumi”. Toți avem nevoie să ne permitem să privim pe fereastră, să citim o carte sau să ne bucurăm uneori de o baie relaxantă.
Citește și: 4 obiceiuri care te pot ajuta să îți schimbi viața.
10. Concentrează-te pe respirația profundă. Aceasta este o metodă simplă, dar eficientă de combatere a stresului. Poți învăța singur sau de la un profesor de yoga ori la un curs special de relaxare/meditație.
Meditația ghidată reprezintă o cale ușoară de a învață să te relaxezi. Datorită MP3-urilor sau iPod-urilor te poți cufunda în învățăturile vechi de sute de ani în timp ce călătorești într-un tren aglomerat sau ești în drum spre casa de la serviciu. Alege dintre sutele de meditații ghidate care pot fi descărcate de pe Internet. Include în rutina ta relaxarea prin meditația preferată, indiferent de cât de ocupat ai fi.
Și… Nu UITA SĂ RÂZI. Studiile au arătat că râsul cu poftă – indiferent dacă este un chicotit irezistibil sau hohote în toată regula – determină expansiunea pereților interiori ai vaselor de sânge, crescând fluxul de sânge cu 25%. Acesta este echivalent cu impactul fiziologic al unei plimbări prin parc sau chiar al unei cure cu medicamente pentru scăderea colesterolului. Experții în cardiologie îți recomandă să râzi câte 15 minute în fiecare zi”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *