Sfaturi medicale: Hrişca este o sursă bogată în substanțe nutritive, fără gluten

Hrisca este o sursa bogata in substante nutritive, fara gluten, cu o multitudine de beneficii pentru sanatate, incluzand o crestere a sanatatii inimii, reducerea tensiunii arteriale, ajutor in scaderea in greutate, prevenirea anumitor forme de cancer si altele.
Hrisca contine proteine de inalta calitate, care livreaza toti cei opt aminoacizi esentiali, inclusiv lizina, care de obicei lipseste din proteinele vegetale. Hrisca este bogata in flavonoide care actioneaza ca antioxidanti, rutina si quercetin. Este foarte bogata in vitamine si minerale, cum ar fi riboflavina (B2), niacina (B3), cupru, magneziu, fosfor, zinc si mangan.
Previne bolile cardiace
Una dintre cele mai importante calitati este nivelul sau ridicat in fitonutrienti, in special flavonoide. Acesti compusi importanti actioneaza ca antioxidanti in organism, care cauta si elimina radicalii liberi periculosi, produsul secundar chimic al metabolismului celular, despre care se stie ca provoaca boli precum cancerul si bolile cardiace.
Rutin, una dintre cele mai importante flavonoide gasite in hrisca, scade cantitatea de colesterol LDL, reducand riscul de ateroscleroza, infarct miocardic si accident vascular cerebral. Rutinul creste nivelul colesterolului HDL, reducand, in continuare, riscul aparitiei bolilor cardiovasculare.

Ajuta la scaderea in greutate
Hrisca contine mai putine calorii in comparatie cu orzul, nu contine grasimi saturate si colesterol si este bogat in fibre si proteine. Aceasta este o combinatie puternica ce ajuta la suprimarea poftei de mancare, regleaza nivelul zaharului din sange, imbunatateste sanatatea digestiva si construieste musculatura.
Reduce riscul de cancer
Studiile recente privind fibrele dietetice au aratat efecte anti-cancerigene puternice, in primul rand asupra dezvoltarii si metastazarii celulelor cancerului de san la femeile aflate in postmenopauza. Un studiu a aratat ca exista o reducere cu 50% a frecventei cancerului de san la femeile care au consumat in mod regulat cantitatea recumandata de fibre in dieta zilnica.
Fibrele sunt cunoscute si ca cea mai buna metoda de a preveni cancerul de colon deoarece ajuta la mentinerea tractului intestinal curat, fara radicali liberi si ajuta la functionarea unui nivel optim. O singura cana de hrisca are mai mult de 20% din doza zilnica recomandata de fribre si nu contine aproape nici un fel de calorii.

Sursa: https://www.organicfacts.net/buckwheat.html?&utm_source=internal&utm_medium=link&utm_campaign=home-page

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *